Вчені знайшли останки спільного предка курей, качок і гусей

Вчені знайшли останки спільного предка курей, качок і гусей У древньої птиці були характеристики сучасних качок і курей © Naked Science
Знайдена птах жила незадовго до вимирання динозаврів.

Вчені з Кембріджського університету виявили в Маастрихті останки мініатюрної тварини, яка поєднувала в собі характерні ознаки сучасних куроподібних і гусеподібних. Вік останків оцінюється приблизно в 67 мільйонів років, повідомляє Naked science.

Наголошується, що формування сучасних птахів почалося ще 150 мільйонів років тому. Перші літаючі рептилії, такі як археоптерікс, повноцінними птахами ще не були. Тепер же дослідникам вдалося виявити істоту, яка мала всі риси сучасних птахів: пір'я, позбавлений зубів дзьоб, полегшені порожнисті кістки і так далі.

Вчені знайшли майже повний череп та кілька кісток кінцівок. Знайденого птаха назвали Asteriornis maastrichtensis, на честь давньогрецької богині Астерии, перетвореною на птаха, щоб врятуватися від переслідувань велелюбного Зевса. Разом з тим, самі автори називають її "диво-куркою", "качкуркою": її анатомічні риси нагадують щось середнє між качкою, індичкою і куркою.

Від курки у A. maastrichtensis - передня сторона голови, включаючи дзьоб "універсальної" форми, що дозволяє харчуватися різноманітною їжею. Судячи з усього, "диво-курка" була всеїдною і не цуралася ні насіння рослин, ні дрібних комахам. Однак інші кістки черепа нагадують про водоплавних гусеподібних, до яких відносяться качки. Та й довгі ноги вказують на те, що A. maastrichtensis мешкала біля води.

Раніше вчені з Нанкинського інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.