Вчені пояснили походження різнокольорових порід астероїда Рюгу

Вчені пояснили походження різнокольорових порід астероїда Рюгу 300 тисяч років орбіта Рюгу тимчасово змінилася © Naked Science
Астероїд зіткнувся з періодом сильного сонячного нагріву, пов'язаних зі зміною його орбіти.

Міжнародна група астрономів вивчила детальні знімки поверхні астероїда Рюгу, зроблені станцією "Хаябуса-2", і пояснила походження його різнокольорових порід. За словами дослідників, вони з'явилися в результаті сильного нагрівання, повідомляє Naked science.

На поверхні Рюгу переважають породи синього і червоного кольорів. Червонуваті відтінки спостерігаються навколо областей середніх широт, а сині - біля екватора і полюсів, а також ударних кратерів. Однак з чим пов'язана така "кольоровість" - досі не було зрозуміло.

За допомогою знімків, які були зроблені крупним планом, а також відео, які "Хаябуса-2" зняла під час взяття проб з поверхні астероїда, вчені змогли дослідити кольори і морфологію Рюгу. Вони прийшли до висновку, що астероїд зіткнувся з періодом сильного сонячного нагріву, викликаним короткостроковій зміною його орбіти.

"Породи червоного кольору на астероїді Рюгу могли з'явитися через те, що близько 300 тисяч років тому його орбіта тимчасово змінилася, в результаті астероїд зблизився з Сонцем. Його поверхня почала сильніше прогріватися, через що поклади органіки на його поверхні почервоніли", - пишуть вчені.

Виявилося також, що більші валуни були синього кольору, а дрібнозернисті залишки навколо них – червоного. Вчені помітили також, що сині кратери були набагато молодшими за червоні.

Сині породи, ймовірно, виникли після того, як частина червонуватого піску виявилася викинутою з екваторіальних регіонів Рюгу через обертання, а також внаслідок утворення нових кратерів. Імовірно, з часом сили, що діють на поверхню астероїда - наприклад, удари або виснаження - змішали червоні і сині породи. Однак, щоб остаточно підтвердити ці висновки, слід дочекатися, поки "Хаябуса-2" доставить в земні лабораторії зразки.

Читайте також: Ніби носить маску: вчені отримали знімки гігантського астероїда, що рухається до Землі

Станція була запущена 3 грудня 2014 року. Її завдання - доставка зразків ґрунту з астероїда Рюгу. На думку дослідників, вивчення хімічних властивостей його речовини дозволить вченим судити про склад протосонячної туманності. Очікується, що станція доставить капсулу зі зразками грунту астероїда на нашу планету вже до кінця 2020 року.

Раніше станція "Хаябуса-2" передала на Землю нові знімки астероїда Рюгу. На зображеннях видно групи валунів і велику скелю в північній полярній області астероїда. Наголошується, що апарат зробив знімки 18-20 червня, перебуваючи на відстані 200-100 кілометрів від поверхні небесного тіла.