Палеонтологи виявили в Антарктиді останки "родича" динозаврів

Палеонтологи виявили в Антарктиді останки "родича" динозаврів Рептилія жила в Антарктиді близько 250 мільйонів років тому © Naked Science
Рептилію назвали "король Антарктиди".

Палеонтологи виявили в Антарктиді останки рептилії розміром з ігуану, яка була "двоюрідним братом" динозаврів. Як повідомляє Naked science, 250 мільйонів років тому континент був домом для різноманітних представників дикої природи, в тому числі, для рептилії, назва якої означає "король Антарктиди".

Дослідникам вдалося виявити неповний скелет Antarctanax shackletoni, але вони вважають, що рептилія була хижаком, який полював на комах, ранніх родичів ссавців і земноводних.

Разом з тим, найцікавіше в рептилії – час і місце її проживання. Приблизно за мільйон років до появи Antarctanax shackletoni на Землі сталася одне з наймасовіших вимирань видів, в ході якого загинуло близько 90% тварин. Роки, що послідували за вимиранням, були еволюційно вільними, що призвело до появи нових видів, які змагалися один з одним. Однією з найбільш успішних груп стали архозаври, включаючи динозаврів.

Виявлення Antarctanax допоможе підтримати ідею про те, що Антарктида була місцем швидкої еволюції і диверсифікації після масового вимирання. Вчені підкреслюють, що континент – одне з місць, де наука перебуває на ранній стадії дослідження, і Antarctanax - лише маленький внесок у вивчення історії Антарктиди.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.